אומרים לנו שיש תנ"ך אחר/ שחר-מריו מרדכי
ראה אור בכתב העת "דקה", גליון 5
1.
כְּשֶׁאֵשֵּׁב בַּמִּרְפֶּסֶת
לִרְחוֹץ בְּשֶׁמֶשׁ חוֹרְפִּית
אוּלַי יָבוֹא אֵיזֶה דָּוִד
יִשְׁלַח אֶת הָחָמוֹר שֶׁיּוֹשֵׁב לִי בַּסַּלוֹן
לְכָל הַרוּחוֹת
וְיַעֲשֶׂה אוֹתִי
מַלְכָּה.
2.
כְּשֶׁאֶעֱמוֹד בַּשָּׂדֶה
לְהַתְקִין קְדֵרָה עַל מְדוּרָה
אוּלַי יָבוֹא אֵיזֶה צָיָּד
שָׂעִיר בְּבִגְדֵי עוֹר
יִשְׁתֶה לִי מֵהָנָּזִיד
וְיַעֲשֶׂה אוֹתִי
קדֶם.
3.
אֲנִי נָח בַּגָּן
תַּחַת עֵץ
הָחָיִים
אוּלַי יָבוֹא אֵיזֶה נַחָשׁ
יִשְׁלַח אֶת הָאִדְיוֹטִית
לְעֵץ הַדַּעַת
לָתֵּת לִי לָמוּת בְּשֶׁקֶט.
4.א
כְּשֶׁאֶחְלוֹם בַּשָּׂדֶה
אֵיךְ מִשְׁתַּחֲוִוים לִי
הַפּוֹעֲלִים
אוּלַי יָבוֹא אֵיזֶה יִשְׁמַעֵאלִי –
חָיָה רָעָה –
שֶׁיֵּרֵד לִי
מִתַּחַת לַכּתֹּנֶת.
4.ב
כְּשֶׁאֶחְלוֹם בַּשָּׂדֶה
אֵיךְ מִשְׁתַּחֲוִוים לִי
הַפּוֹעֲלִים
אוּלַי יָבוֹא אֵיזֶה סָרִיס –
פּוֹטִיפַר, פּוֹטִיפַר –
לְצַחֶק
בִּי
5.
אֲנִי צוֹפֶה אֶל עִיר
מַקִיף אֶת חוֹמָתַה
אוּלַי יֵשׁ בָּה חָלוֹן
רָחָב, רָחָב
עִם שִׂפְתֵי שָׁנִי
לַעֲשׂוֹת אוֹתִי עִם
חֶבֶל.
6.
אֲנִי שׁוֹקֵעַ בַּתֵּיבָה
וְאֵין פּה גּמֶא וְלא גּפֶר
אוּלַי אַשַׁלַח אֵיזוֹ יוֹנָה
שֶׁלא נִטְבַּע כֻּלָּנוּ
בִּגְלָל מִשְׁקָל הַדֹּב
וְאִשְׁתוֹ
הַדַּבַּה.
7.
אֵצֵא לִי אֶל הַיַּעַר
לִדְהוֹר עַל
הָאֵלָה
שֶׁתִּקְשׁוֹר שַׂעֲרוֹתַיי בָּה
וְתַּעַשׂ לִי
בַּיַּד
אַבְשָׁלוֹם, אַבְשָׁלוֹם
8.
כְּשֶׁאֵשֵּׁב כְּמוֹ מֶלֶךְ בַּסָּלוֹן
אוּלַי יָבוֹא אֵיזֶה דָּוִד
יַנְעִים לִי עַל
הַכְּלִי
שֶׁיַּרְאֶה לִי מַה
כָּל-כָּךְ נִפְלָא לוֹ
מֵאַהֲבַת נָשִׁים.
מריו מריו, מניפת תשוקות פרסת כאן
אין זמן טוב מערב ראש השנה
להביע משאלות
יפה, מחויך ,
שנון ומאד מקורי התנך בשירך ,מריו שחר,שנה טובה, והלוואי ותבוא יונה ותעשה בנו שלום
שובי שובי השולמית, שובי שובי ונחזה בך!
תודה, חנה.
עד עכשיו עשינו ביונה (לא וולך) שמות, אולי היא תתן למילים לעשות בנו (שלום).
אמן.
1.אתה מבריק ומצחיק בארמזים המקראיים והספרותיים, אך מעבר לזה-
2. אני חושב שהסדרה הזו היא צד "הפוזיטיב" של השיר "הגוף".
בהצלחה
שנה טובה
שלך
גיורא
כן, גיורא. זה אמור להצחיק.
🙂
ולא חשבתי על זה, "צד הפוזיטיב של שיר הגוף". מעניין.
תודה.
ושנה טובה לך.
חרטא
חחח…רטא.
זה בדיוק מה שאמא שלך אמרה כשנולדת.
🙂
(K for kaka?)
הלוואי עלינו תנ"ך כזה!
:-))
אבל, חנוך, גם בתנ"ך המקורי (חחח…) התברכנו. ערש התרבות המערבית, אומרת הקךישאה, וצודקת. וגם אלה, שנוהים אחר כתבי הקודש של המזרח, למשל, לא יכולים להתכחש לעוצמתו של התנ"ך שלנו.
רָחָב לֹא הָיְתָה מוֹכֶרֶת מָזוֹן
כְּמוֹ שֶׁמְלַמְּדִים בְּבֵּית הַסֵפֶר.
יַלְדָּה פְּשׁוּטָה. תּוֹפֶרֶת.
שׁוֹזֶרֶת חבלִים וְחוּטֵי שָׁנִי
וְהֲחוֹמוֹת לָהּ בַּיִת
רִאשׁוֹן.
גם בין רחב לשני המרגלים עבר הלילה
כ"סְוֶדֶר כָּבֵד וְאָפֵל".
שנה טובה מאד, פודולי היקר.
שתמיד תלכוד את "הָרֶגַע שֶׁבֵּין
צְנִיחַת הַצַּמְצָם וְחִיּוּכָהּ".
משחקי מלים נהדרים מתבססים על סיפורי התנ"ך.
תודה, איציק.
שחר מריו חוצב להבות החשק ! הידד!
הידד, מירי, הידד!
תודה.
חזק חזק ותתחזק !
ציחקתי ואהבתי
תודה, ריקי.
ואשמח לקרוא את השיר על האדוות.
הוקסמתי לשמוע, אך לא יצא לי לקרוא.
לשחר מריו, לכל אחד תנ"ך פרוע משלו, וגם הגיבור המקומי שלך חצה גבולות ונתן בעיטה אסוציאטיבית בפרצוף, קצת ארסית והרבה משתלחת, שמתחדדת היטב (אחרי שילוח האידיוטית)באמצעות שתי השורות האחרונות. וכדי לסגור את המעגל חסר רק תמות נפשי עם פלישתים…
אפשר, לבנה, לעשות גם את שמשון.
🙂
אֵצֵּא לִי אֶל דְּלִילָה
לֶאֲהוֹב אוֹתָה
עָזָה
שֶׁתּדלל שְׂעֲרוֹתַיי
וְתִּקְשׁוֹר לעמוּדִים
עזה כמוות נפשי
פלשתים.
🙂
נו, נו לקרוא את זה מול חומות ירושלים! כן, אני ירושלמית עכשו והחמרים שנעת בהם נוגעים לי יותר.
זה מתכתב עם וולך "אומרים לנו שיש סקס אחר"
תודה, סבינה.
את לא ירושלמית, לא כרמליסטית ולא כלילית. את אזרחית העולם (אפילו מסקנדינביה את מלקטת שירה).
שנה טובה!
צחקתי, ואחר כך קראתי שוב, יש הרבה מעבר, חשקים ואמירות, טוב לשישבת
תודה, חני. זו בדיוק התגובה, שייחלתי לה.
שנה טובה!
התכתבות נאה, שחר-מריו, מתריסה ומשחררת עם התנ"ך ועם יונה וולך (האם אתה מודע להתייחסות מרעישת ספי הארץ… של השרה אז, מרים תעסה-גלזר לוולך, בעקבות פרסום השיר "תפילין" בעיתון 77, בשנות השמונים?). אודה שאני אמנם נעלבת מעט מההתייחסות לחווה… אבל זה גם משעשע. נראה לי שעל האחרון, מס" 8, כדאי עוד לעבוד מעט, עדיין גולמי מעט לטעמי.
תמר, תודה על הקריאה המשועשעת והמשוחררת. כך צריך לקרוא את זה.
ואין צורך להעלב מההתייחסות ל"אדיוטית". ולשם האיזון, היית צריכה להיעלב גם מההתייחסות לגבר החמור בפרגמנט הראשון. אז למה לא נעלבת?
:)))
אני נעלבתי.
מההתייחסות לגבר ולחמור!
חוצפה!!!
🙂
((:))
סופסוף חזרת, צופתי.
גם גיבורי התנ"ך אהבו מהצד.
ויופי שלא נעלבת. ואל תחששי להכניס לשירייך פוסטמות (חחח…), ואל תלמדי מאלה שכן חוששים.
:)))
גאון! :))))
שחר, שירך מלא פעילות ואני מאחלת לך
שכל אחת מהן תתגשם למענך- במהרה בימינו…:)
:-)))))
שמחתי לפגוש אותך ביפו.
שנה טובה, תמי!
:)…גמני שמחתי שנפגשנו.
מריו
השיר הזה עשה אותי
וציחקתי וזימרתי
אצא לי אל היער
בא לי טוב השיר:))
שנה טובה
משה, אני מאושר לשמוע.
תודה!
שנה טובה!
אח שלי
אתה מחוק לגמרי
אבל מה חדש…
יש פה יציאות טובות, אפילו אם לא התכוונת –
"אֲנִי נָח בַּגָּן
תַּחַת עֵץ
הָחָיִים
אוּלַי יָבוֹא אֵיזֶה נַחָשׁ
יִשְׁלַח אֶת הָאִדְיוֹטִית
לְעֵץ הַדַּעַת
לָתֵּת לִי לָמוּת בְּשֶׁקֶט"
מעולה
שנה טובה
רני, אחי היקר מאד.
כמה כיף לי שאתה מבליח אצלי מדי פעם, גם אם לעיתים רחוקות.
אתה אישיות נדירה, אח.
ואתה כ"כ קמצן במחמאות, שאני הולך למסגר את תגובתך.
שנה טובה. וקרא לי להופעותיך.
הפוסטמאית נשלחה לה לדעת.
קאלט-מריו
שנה טובה.
שירתי,
אולי בפרסום הבא שלו תפציע מחדש הפוסטמה. ממשיך לשקול.
שנה טובה לך, שירתי.
🙂
מילים כדורבנות.
הכל טוב, חוץ מה"שעיר",
נראה לי שאפילו פעם לא סבלו את זה.
איזו רוח יונה וולכית נכנסה בך לקראת החג,
חג שמח
ושנה טובה.
חחח, רונית.
הוא חיפש את רונית רפאל, ומצא נזיד עדשים.
ושנה טובה מאד לך. שפע בריאות לך ולבני משפחתך, ושנה טובה מאד לירושלים.
אמן!
ישמעאלי חיה רעה מחפש נער חולם לרדת לו
פרטיות מובטחת
אפשר גם בבית הלקוח
מבצע ראש השנה: חפיסת קנדונים בטעם נזיד עדשים
:-))))
יוסף בעל החלומות, איזה כלי!
{אז כמה הכלי?
הגביע באמתחת ש"ך…
אללה הוא אק(בר)/פס(קני)?
ממונע לשטחים?}
:-))))
ולגבי התגובה השנייה שלך,
הגזמת!
איזה שיר חזק וגאוני
אני לאחרונה לא הייתי מוכנה לתת לאיזה ישמעאלי שירד לי.
ניתן להגר להגר אל מצולות המדבר
וכדאי לחלום בלי שאיזה פוטיפרע יערער לנו את הנצח
באשר לדעתך על השיר – תודה!
דעתך על השאר? הס, אמירה, הס.
חיוך מאוזן לאוזן, מההתכתבות התנ"כית הזאת.מאחלת לך הגשמת המשאלות. (:
תודה, לוסי.
לא רק החיוך מאוזן לאוזן.
יש פה עוד כמה תנוחות מאוזנות.
:))))
יופי של אחר מאותו אחד. אגב, את החמור אפשר לשלוח למות בשדה הקרב, ככה דויד היה עושה לפני שהוא עושה.
[שנו רבנן ומדוע לשדה הקרב ולא לשדה הפתוח? יען כי בשדה הפתוח צפוף. (ישמעאלים יורדים וציידים עושים שעירים, וכי למה לשלוח לשם חמור שיפריע?)]
אחלה שיר קדמשנתי ושתהא לך השנה הבאה אחרי השיר מלאה בחלומות מתגשמים ובגשמים מהחלומות.
תודה, סיגל.
לוולך שיר קדמשנתי. זה שיר גם תוכשנתי ובתרשנתי.
🙂
גשמי ברכה. אמן ואמן.
:0)
שירשנתי מקשנתי סימשנתי.
היי שחר
מה שלומך, לא הספקתי להגיב, בזמן אך המשכתי לחשוב על השיר.
הרעיון של השיר יש בו את ההרגשה שהייתי קטנה, וחשבתי שהכל אמיתי… זה פשוט, עוברים בחלון של רחב, אבשלום… המשיח… מן דו שיח שהיה לי עם גיבורי התנ""ך.
אך מאוד מצא כן בעיניי שזה לא לפי סדר התורה אלה מפתיע נישלף מלב.
להתראות טובה
טובה, יקירתי.
אין זמן נכון להגיב. זה מה שיפה בבלוגייה. תכנסי מתי שבא לך, ותגיבי רק אם בא לך.
ותודה על דברייך (ועל דבורייך, מהפוסט היפה שלך). גם אני בילדותי עברתי מחלון לחלון וניהלתי דו-שיח (מונולוגי. חחח…) עם גיבורי התנ"ך.
הקריאה בתנ"ך היתה לי ועודנה חווייה מכוננת ומעצבת. אנחנו דומים.
שנה טובה, טובה.
שחר מריו, מזמן לא צחקתי ככה _))))))))))))))) משירים ברצף ועוד בקול! ניפלא שחר.
יופי, אורה! שמחת אותי.
השירים נכתבו ברוח היתולית, הם הצחיקו אותי בעת הכתיבה, ומטרתם להצחיק בעת הקריאה. וזה עובד, כנראה.
תודה!
שתצחקי הרבה, אורתי.
שנה מלאה אורה וצחוק.
שחר יקר
משום מה מפיך זה לא נשמע חילול הקודש
נ.ב
אישתו הדבה- צחקתי בקול לבד פה בעבודה
נ.ג
אני מאוהבת בדוד כבר שנים
שנה טובה נשמה ואני מאחלת לך את כל מה שאאחל לי (להוציא אלבום לקנות בס חדשה ולהתחתן עם בחור דתי….)
גלית היקרה,
חילול הקודש? חלילה וחס. כתבי הקודש לא הסתירו את כל מעללי המין והאינטריגות מעינינו. זה חלק מהטבע האנושי. למה שנסתיר?
הייתי רוצה להיות דוב על הקיר כדי לשמוע את קול צחוקך.
(אם לא דוב, אז דְּבוּב).
🙂
ואני, אגב, מאוהב בשאול.
ושתתמלאנה כל משאלותייך (בחור דתי? יאללה, קניתי).
שחר, אתה לא מעמיד פנים ולא מתנשא
ותבורך על כך.
הקריצה ליונה וולך עם אומרים לנו שיש…אחר
זה מה שמשובב לב ומעמיד את התנ"ך באור אנושי
עם הקריצה הפארודית השובבה
תודה, מיכל.
כיף לקרוא את תגובתך.
ויופי שנפגשנו הערב בחיפה!
תקפצי עוד לבקר.
היה מפגש מוצלח גם באולם קריגר,
"האוניברסיטה של החושך"
עם חנה מרון האגדית שקראה בתיאטרליות מקצועית
עם נשמה גדולה משירתו של ישראל פנקס.
אילנה שחף הצליחה בארגון 3 מפגשים ספרותיים,
בכולם נכחתי.