חנה טואג
  • חנה טואג

           סופרת. ספרי הראשון " עלים של חסה" ראה אור בשנת 2004 בהוצאת כרמל. סיפורי ומאמרי פורסמו בכתבי עת ספרותיים כמו "מאזניים ,ו"עיתון 77 "ובאתרי האינטרנט סיפורי "עלים של חסה "זכה בפרס כתיבה בתחרות הסיפור הקצר של "הארץ "2001 ונכלל באנתולוגיה "טעם החיים " בעריכת ירון אביטוב ורן יגיל   ובאנתולוגית סיפורים שתורגמו לספרדית  Un Solo Dios" בעריכת  ירון אביטוב  הרומן שלי "לאורה"   ראה אור בהוצאת מודן בנובמבר  2009 וזכה במקום הראשון בפרס קוגל לספרות יפה  2011 ספרי השלישי " הרובע הקטן" אבן חושן אוגוסט 2015 ספרי הרביעי "אהבה מסותרת" יראה אור כותבת גם שירה שירי התפרסמו במדורים הספרותיים בעיתונות הכתובה ובכתבי עת ספרותיים ובאתרי אינטרנט                                                                                                                                                          

התיבה

 

 

 

 

 

 

 

 

                 ויאמר אלוהים לנוח…עשה לך תבה…ויאמר ה' לנוח בוא  אתה וכל ביתך אל התבה"(בראשית פרק ו')         

 

 

   התיבה

 

כשיכּוּ  בך המים הזדוניים

הכנסי לתיבה:

    משכי מעל ראשך את  הת

   כמו שמיכה

            התכרבלי  בתוך הפ

   כמו שבלול מוליך רז

                       קוצו של יוד

 לא ידקור בך יותר  
 רק  יציץ כמו נבט רך  

                      ודגלה של הלמ"ד

 עליך אהבה מאוד

      ראי

                 ברחמה של הה

          מונח עכשיו עוּבָּר

        צח כמו שושן

 

  צאי

    

   מן התיבה

    לצייר

   שמיים

   חדשים

 

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

102 תגובות

  1. איזה שיר יפה, אופטימי; איזה אקרוסטיכון מופלא. השימוש באותיות, בשפה העברית וכמובן בדת היהודית בשיר הזה, יוצר דימויים מפתיעים ומרגשים. חזק וברוך, או שמא נאמר חזקה וברוכה – חנה, במלרע, רק בשביל הניגון. רני.

    • תגובתך המלומדת והרגישה מרגשת אותי, רני, אתה יודע להבחין בדקויות
      קורא בשורות וביניהן. תודה

  2. יפה ולירי מדרש האותיות…

    • תודה ,גבריאלה היקרה, האותיות הן סוד החיים- צפנת פענח של הבריאה

      • לחנה
        עשית שימוש יפה בצורה ובצליל של האותיות.
        אני לא מסכים לדעה שהבעת לגבי יכולת ההשפעה המאגית של האותיות על הקיום.

        • השיר מדבר על יכולת ההשפעה (מבחינת הדוברת) של התפילה . התפילה (בתיבות במילים ) אותו דיאלוג מתעטף- יש בה כוח רוחני ופסיכולוגי ,יש לה אפקט
          של מרוק וקתרזיס. התפילה מהווה קונטרה למים הזדוניים
          ואגב בעשרה מאמרות נברא העולם. העולם נברא במילה ,במילים.

          • לחנה
            השיר והשפעת המילים והתפילה על המשוררת ברורה לי.
            ההערה שלי הייתה חוץ פואטית והתייחסה ל"כוח "ולהשפעה של האותיות על הריאליה.
            אני לא בין המאמינים בכך.
            שבת שלום
            גיורא

          • איש באמונתו יחיה, גיורא, התפילה בסופו של דבר היא תפילת הלב
            וכל לב מתפלל כפי שהוא מרגיש וגם "אין תפילה" היא סוג של תפילה,
            סוג של אמירה.שבת שלום, גיורא היקר

          • בזה אנחנו מסכימים.
            להתראות ביום רביעי הקרוב.

  3. כשם שהמים גברו מאד על הארץ וכסו את ראשי ההרים הגבוהים אשר תחת השמיים, כך משכת את הת"ו מעל ראשך כמו שמיכה. האות החותמת את הא"ב העברי היא העומדת בפתחה של תיבה ותפילה. וגם אם רבה רעת האדם ("מים זדוניים"), אין כמוך, חנה, לשלח את היונה לתור אחר שמיים חדשים ולבשר כי קלו המים.

    • איזו תגובת נשמה, ואיזה אבחנות רגישות!
      והנה נדמה שאת משק כנפי היונה הרגשתי כבר כאן… שחר מריו היקר.
      שיהיה לנו הכוח לגבור על המים הזדוניים , על המבול הרע בכוח האהבה, אמן!

  4. יפה מאוד!

  5. רגיש ויפהפה חנה.

  6. איריס אליה כהן

    חנה יקרה,
    כיף ומרגש אותי לראות את הפנים שמאחורי ההערות הרגישות, המתבוננות, הקוראות כל דבר לעומקו,החכמות.
    ומכיוון שבאותה הזדמנות הצצתי ב"ביוגרפיה" שלך וצחקתי ונהנתי, ברור לי כי אחזור אלייך ואל שירייך בלילה שלי. כי אני צריכה לקרוא הרבה ולאט כדי להבין.

    • היי ,איריס, קטונתי. קראי את השיר בקצב של הלילה שלך אני אוהבת את המינוח הזה "הלילה שלי "
      תודה על הביקור בצל קורתי, איזה אנרגיה הבאת לכאן ,יקירה!

  7. היי חנה
    הנושא של השיר נפלא…
    כי יש בו את היציאה…
    ואת העבר.
    להתראות טובה

    • תודה טובל'ה ,הכניסה היא לצורך התכנסות פנימה ויציאה החוצה לעולם העשיה. היציאה מחויבת המציאות .זהו מהלך תמידי של פנימה חוצה וחוזר חלילה

  8. מקסים, אם תרצי אתן לך קישור לרב זמיר כהן, רב קבלי, שבעלי מאד אוהב, ולסדרת הרצאותיו על סוד האותיות.

    זה נמצא באתר הדברות.

  9. איריס קובליו

    מקסים ומרגש חנתי היקרה. הפוסט שפירסמתי (כמה דקות לפני שקראתי את שירך זה), פתאום כל כך מתאים ומדבר איתך. וואו

  10. השיר שלך נותן כוח, אכן כך צריך להגיב למתרחש סביבנו ואולי זה גם ישנה את התנהגותם של האחרים.

  11. השיר שלך נותן כוח, אכן כך צריך להגיב למתרחש סביבנו ואולי זה גם ישנה את התנהגותם של האחרים.

  12. השיר שלך נותן כוח, אכן כך צריך להגיב למתרחש סביבנו ואולי זה גם ישנה את התנהגותם של האחרים.

  13. השיר שלך נותן כוח, אכן כך צריך להגיב למתרחש סביבנו ואולי זה גם ישנה את התנהגותם של האחרים.

    • תודה ,רונית ,בחושך לא נלחמים ,אין דבר כזה חושך! יש רק העדר אור. ומעט אור דוחה הרבה חושך- אותה חלקה לא מוארת.אני שמחה שהשיר נתן לך כוח, חברתי היקרה.

  14. איריס קובליו

    חנתי היקרה
    כתבתי לך תגובה לפני שעה. משום מה נמחקה.
    כתבתי לך שבאופן מוזר הפוסט שלך מתכתב עם הפוסט האחרון שלי.

    • איריס היקרה קראתי את תגובתך היפה והגבתי לך בהתאם לה בבלוג שלך ,אכן יש קשר אסוציאטיבי בין השיר שלי לתמונה שלך. כולנו מחוברים מסתבר לאיזה שהוא תדר משותף (תת מודע קולקטיבי?)התגובות משתוללות כאן מוכפלות, משתלשות ,מתרבעות ניסיתי למחוק תגובה אחת מיותרת והנה אוטומטית נמחק הכל. תודה לך ,יקירה על תגובתך היפה

  15. מלא כוח, השיר, חנה,יפה לימים אפורים, ללילות לבנים, לערבי תוגה.

  16. מירי פליישר

    שיר מרתק ומיוחד.

  17. חנה, בעת מצוקה כשהמים כמעט ויכסו אנסה את התפילה שלך, שתעטוף אותי באהבה שתארת בצורה כזו נפלאה!

    • תודה ,חני יקרה, התפילה טובה לכל עת.
      את יכולה לרקוד ,אותה לשיר אותה להתכסות בה מילים, העיקר הכוונה.
      ומעט אור שבה דוחה הרבה חושך….

  18. היי חנה,
    כן, השיר הזה תואם מאוד את נטיית נפשך אל הסוד הפנימי שרק מתוכו באה חיות לכל הקיים.
    וכל זה כמובן חבוּר היטב לאותיות בהן נברא העולם וממילא היחס האינטימי, חושני, כלפיהן. אותיות לא רק כבעלות ערך דנוטטיבי, כי אם גם בעלות ערך עצמאי, גוף קיים, שופע, משפיע, ופה אף מטהר, מוליד ובורא.

    שיר שכולו תפילה. חן

  19. תַּלְמָה פרויד

    עם כזו אמונה בכוחה של התפילה, הדוברת תינצל כנראה מכל מבול. ויפה מדרש אותיות התפילה שלך, חנה, על ההתייחסות לצורת כל אחת מהן.
    ועם השמיים החדשים שלך, השמיים הם (לא) הגבול 🙂

    • תודה תלמה היקרה, ומה נאמר ב"הסנה הבוער מקוצק"? השמיים ניתנו, כדי שנוכל להגביה אותם…

  20. עקיבא קונונוביץ

    חנה, אהבתי את השיר בקריאה ראשונה ויותר ויותר ככל שקראתי אותו ואת התגובות.
    גם אני מאמין בכוח הדיבור ובעוצמת האותיות. אני אומר כל יום את התיקון של רבי נחמן ובזכותו התרחשו בחיי ובחיי אחרים ניסים שנראים כמעשי יום יום.
    עקיבא

    • תודה עקיבא היקר, בכוח האמונה לחולל ניסים וספר תהילים , מלבד היותו ספר השירה היפה ביותר הוא ספר התפילות המכונן בעיני. שבת טובה לך

  21. זה כל כך יפה! אקח איתי בכל זמן שהמים הזדוניים יכו בי…
    מזמין ציור! מדפיסה, ואקרא שוב ושבו עד ש…

    • תודה ,לוסי היקרה ,התגעגעתי לציוריך וליופי הטהור שבהם
      יפה תגובתך תודה ,יקירה ,ושבוע טוב לך

  22. יפה הדימוי של תפילה כמין תיבת נוח לעבור בו את המבול, תיבה של תיבות ומלים. ומעניין שבסוף לא נגלית שוב האדמה אלא שמיים חדשים (רעיון שמופיע בישעיהו ובברית החדשה), ולא מעשה ידי אל, אלא יצירתו של בורא קטן יותר, האדם.

    • מדרש אותיות ותום לב, ובלבד שמשהו יציל אותנו ממבול הזיהום והרשע האופף ומאיים להטביע. תודה.

      • תודה, רות, על תגובתך החמה
        מצטרפת למשאלתך ויודעת שרק אנו נוכל להציל את עצמנו מהרשע, כי בידנו הדבר
        בינתיים נשמע מוסיקה (כמו שכתבת בשירך היפה) ניצור ונתרכז ביופי הלא נגוע
        ונתפלל אליו בדרכנו. אני מאמינה בכוחה המרפא של כל תפילה, רות
        שבוע טוב לך יקירה

    • פרשנות עמוקה ויפה, אמיר, איזה קורא נפלא אתה ,משורר יקר
      שבוע טוב
      נ.ב
      הפסוק הזה מישעיהו הולך איתי ימים רבים, מיחלת כבר שיתגשם
      ויהיה סוף סוף אויר…

  23. כמו שכתבתי אצל לוסי, תודה על היופי והתקווה.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לחנה טואג