רופא הצעצועים
  • avishay

    מטפל בהבעה ויצירה כ 14 שנה, Lesly University Boston, פסל בוגר בצלאל ירושלים וגנן. אתר פיסול גן http://www.avishayfleisher.com/

דברי סיכום וסיום, לקוראי "רופא הצעצועים"

    בראשונה, אני מבקש להודות לכול אותם קוראים שטרחו לקרוא את הבלוג שלי, המתעד סיפורי טיפול באמנות. אחדים הגיבו, והאחרים די לי שקראו את הדברים. על טיפול באמנות או כפי שהוא מוגדר היום "טיפול בהבעה ויצירה" כבר נכתב ונאמר רבות ואין לי כוונה לחזור על הדברים או להמציא את הגלגל שנית. כל שאני מבקש, זה להביע את אמונתי ופליאתי ...

קרא עוד »

פרוֶוה

  ש. אישה צעירה כבת עשרים וחמש הגיעה לטיפול לפני כשנה. היא משוחררת, משתפת פעולה ומדברת בכנות וגילוי לב על עצמה. אינה מנסה לטשטש מחד ונטולת כל פוזה מאידך. היא מסכימה גם לעבוד באמנות, אך אינה מסתירה את העדפתה הברורה לדבר ולברר דברים המציקים לה שנים רבות ואכן, היא מיטיבה להתנסח ויכולתה לאבחן את התנהגותה מעוררת הערכה. "נמאס לי" היא ...

קרא עוד »

העץ המסכן (חלק ב')

   העץ המסכן חלק א       http://blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=27258&blogID=468 בפעם הקודמת הכין ר. עץ אותו כינה העץ המסכן. לאחר שצבע אותו בנדיבות בצבע כחול נוזלי ומאסיבי, פיזר עליו כמות נכבדה של נצנצים מוזהבים, שכיסו את רוב העץ. "זה כדי להסתיר שהוא רע, מבפנים הוא מפלצת וזה הצבע הכחול שלו וכדי שלא יראו כמה הוא רע, הוא מכסה את עצמו בנצנצים מזהב" הסביר. לפני שיצא ...

קרא עוד »

מבחן

  ד. מגיע לחדר הטיפולי, מסתובב, מתיישב וקם שוב ממקומו, בודק את החומרים והאביזרים והתנהגותו מצביעה על חוסר ריכוז ובלבול. הוא ילד כבן שמונה, המגיע ממשפחה "הפוכה", בה לצד ניסיונות שליטה של ההורים בילד ובהתנהגותו, יש גם שעות ארוכות שהוא מסתובב לבד בשכונה, ועושה ככל העולה על רוחו. גם בבית הספר, אינו מצליח להתמיד יותר מחמש דקות ישיבה רצופה, הוא ...

קרא עוד »

יומן הנהלת חשבונות

יומן הנהלת חשבונות ל. ילד כבן תשע, המגיע אליי לחדר הטיפולי כבר כשנה, נכנס לחדר כדרכו במצב רוח טוב ובנכונות מלאה לעבוד. הוא מיטיב מאוד לצייר אלא שציוריו כולם מתארים סצנות של קרבות ומלחמה בין מפלצות שונות המתקיפות ומותקפות על ידי ספינות חלל, בכלי נשק חזקים במיוחד, כמו קרני חשמל, תותחי רעל, טילים אטומיים וכיו"ב. את כל הציורים המלחמתיים האלה , ...

קרא עוד »

אימוץ בלתי אפשרי

  ש. נער כבן שלוש עשרה, לומד במסגרת החינוך המיוחד ובמסגרת זו, הוא מגיע אליי לחדר הטיפולי אחת לשבוע, במשך כשנתיים. ש. הינו גדל גוף וחסון, כשמביטים בו הוא נראה גדול מגילו, אך התנהגותו ילדותית וקפריזית, הוא מתקשה מאוד בלימודים והישגיו נמוכים. מה שמבלבל עוד יותר, הינה העובדה שביסודו הוא "ילד טוב" שבאחד על אחד, מסוגל לקיים קשר נאות עם ...

קרא עוד »

לחכות עד שיתייבש

  לחדר הטיפולי מגיע ב. מרוגש ומלא תוכניות כרגיל. הוא ילד כבן שבע וזו אחת הפגישות הראשונות שלנו, בהן טרם התמקד במשהו מסוים, אלא עובר מנושא לנושא ומחומר לחומר, גם במהלכה של אותה פגישה, כדי להספיק מה שיותר. זה טבעי והגיוני בעיניי, שילד במהלך הפגישות הראשונות, בודק חומרים מגוונים וטכניקות עבודה שונות עד שהוא מוצא את המתאים לו ביותר ובדרך ...

קרא עוד »

גנבה

  ט. בן העשר, הינו בנם השלישי של זוג הורים חברי קיבוץ. הם נשואים כבר כמעט עשרים שנה ועבוד הבעל, אלו נישואין בפעם השלישית. שני ההורים הגיעו אליי לפגישת הכרות והביאו עימם אינפורמציה מפורטת על חייהם ועל הילד. "כיצד התגלגלתם לקיבוץ?" שאלתי כשהובהר לי ששניהם אינם ילידי קיבוץ ומעולם לא גדלו בו. "איך התגלגלנו לאסון הזה?" עונה האם, "בעלי הגיע ...

קרא עוד »

לא קוסם

  אמו של ס. מגיעה אליי לפגישת היכרות בפעם הראשונה, כדי לבדוק את האפשרות להפנות את בנה לטיפולי. היא מספרת על ילד בן תשע, מעוכב התפתחות מאז ומתמיד ומתחילה בקביעה:" אין בעיה שאין לו!" . היא מספרת שהאפיון המרכזי, הינו בעיית תקשורת עם הסביבה. לדבריה, הוא כלל אינו מבין קודים חברתיים מקובלים של התנהגות מול אחרים, מגיב בדרכים מאוד לא ...

קרא עוד »

בית הסנאים

    ר. הוא ילד כבן תשע, המגיע אליי לפגישה בפעם השנייה. בפעם הראשונה, עשה למעשה סיור הכרות בחדר, בדק ארגזים שונים שהיו בהם חומרי עבודה, נגע במיניאטורות הקטנות שעמדו על המדפים, ניסה לצייר ציור או שניים ונראה היה לי שהוא מחפש באופן טבעי, משהו שיתחבר אליו וימשוך את לבו. הוא הגדול משלושת ילדי המשפחה ושני אחיו האחרים, נולדו כמה ...

קרא עוד »

© כל הזכויות שמורות ל